سنسورهای مجاورت القایی
نوشته شده توسط : شاهان اتومیشن

سنسورهای مجاورت القایی در محدوده جدید IF60xx از ifm electronic بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهند: سازگاری با تاسیسات موجود و عملکرد اضافی که مزایای مهمی را در برنامه های جدید ارائه می دهد. برای اطمینان از سازگاری با عقب، سنسورهای جدید خروجی های آنالوگ و سوئیچینگ را ارائه می دهند، در حالی که برای حداکثر تطبیق پذیری و اجازه دادن به پارامتر، یک رابط IO-Link را در خود جای داده اند.

حسگرهای IF60xx هنگامی که به عنوان دستگاه‌های استاندارد استفاده می‌شوند، جایگزینی برای انواع معمولی هستند. آنها همچنین می توانند برای سنجش فاصله بسیار دقیق در یک محدوده عملیاتی محدود استفاده شوند که می تواند توسط کاربر از طریق رابط IO-Link تنظیم شود. این ویژگی پیشرفته به ویژه هنگام نظارت بر ماشین آلات برای علائم اولیه سایش که منجر به تغییرات موقعیتی کوچک می شود مفید است.

 

در همه برنامه‌ها، داده‌های حسگرها از طریق IO-Link قابل دسترسی هستند، که از خطاهای ناشی از تلفات تبدیل و تداخل الکتریکی اطمینان حاصل می‌کند.

برای اطمینان از مناسب بودن برای وسیع ترین طیف ممکن از کاربردها، سنسورهای مجاورت القایی جدید IF60xx در 17 نسخه موجود هستند. اینها شامل انواع استوانه ای رزوه ای با قطرهای M12 تا M30 و واحدهای مستطیلی به ابعاد 40 x 40 x 54 میلی متر است. محدوده شامل انواع فلاش و غیر فلاش با خروجی های آنالوگ 4 تا 20 میلی آمپر و 0 تا 10 ولت می باشد. همه مدل ها دارای یک خروجی سوئیچینگ قابل برنامه ریزی و همچنین یک رابط IO-Link هستند. محدوده سنجش از 0.2 میلی متر برای کوچکترین واحدها تا 35 میلی متر برای بزرگترین واحدها است.

همه سنسورهای IF60xx با ساختاری قوی برای تضمین عمر طولانی حتی در محیط‌های کاری سخت، دارای رتبه حفاظتی IP65 یا بهتر و همچنین محدوده دمای عملیاتی طولانی‌تر هستند. لوازم جانبی موجود شامل براکت‌های نصب زاویه‌دار برای مدل‌های استوانه‌ای و یک درگاه اصلی IO-Link است که به سنسورها اجازه می‌دهد از طریق اتصال USB به یک رایانه شخصی استاندارد پارامتری شوند.

از کاربردهای جراحی و درمانی رباتیک گرفته تا ربات‌های آزمایشگاهی که نمونه‌های خون را مرتب می‌کنند و روش‌های آزمایش را انجام می‌دهند، استفاده از رباتیک در بخش‌های MedTech در طیف گسترده‌ای از کاربردها در حال افزایش است، که برخی از آنها، زمانی که به صورت دستی انجام شوند، می‌توانند زمان‌بر، یکنواخت و حتی یکنواخت باشند. همچنین فرصت هایی برای رخ دادن خطاها فراهم می کند.

گردش کار در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها را می‌توان با اتوماسیون صنعتی، کاهش حجم کار پرسنل و اطمینان از ایمنی آنها، و همچنین ایمنی مواد در حال کار در سناریوهایی مانند تجزیه و تحلیل بالینی، جراحی یا حتی درمان توانبخشی ساده‌سازی کرد، فرآیندی که نیاز به فیزیکی دارد. تعامل پرسنل با بیماران؛ بلند کردن، خم شدن، حرکت دادن و غیره. اگرچه باید بین زمینه های مختلف کاربرد تمایز قائل شد:

ربات هایی که برای حمل بارهای بزرگ مانند شتاب دهنده های خطی یا دستگاه های اشعه ایکس استفاده می شوند.

فرآیندهای رباتیکی که نیاز به دقت بالایی دارند، مانند مکان یابی دقیق یک ابزار.

روبات‌هایی که توالی‌های دائمی را انجام می‌دهند و به دقت بالایی نیاز دارند.

رباتیکی که فرآیندهای تکراری را در دوره های طولانی انجام می دهد.

استفاده از رباتیک و اتوماسیون در بخش های پزشکی و دارویی، همانطور که در بالا توضیح داده شد، گسترده است، و به منظور ارائه یک نمای کلی جامع از آنچه دقیقاً می توان از طریق اجرای اتوماسیون فرآیند رباتیک به دست آورد و ارائه کرد، باید همه زمینه ها را بررسی کنیم. که در آن مزایا قابل ارائه است.

 

وقتی در مورد ربات ها و روباتیک صحبت می کنیم، بسیاری یک ماشین صنعتی را تصور می کنند که برای انجام وظایف در یک محیط صنعتی به کار گرفته می شود. پالت سازی در انبار، پرس کاری در کارخانه، جوشکاری خودکار در یک کارخانه ساخت - برنامه های سنتی که از ابزارهای قابل برنامه ریزی مکانیزه مانند روبات ها استفاده می کنند. بخش‌های پزشکی و داروسازی/علوم زندگی محیط کاملاً متفاوتی را در ذهن فرد تداعی می‌کند، مانند نظافت، بهداشت، عقیمی و بهداشت، دقیقاً عکس آن محیط‌هایی که به طور طبیعی فرض می‌کنیم که یک ربات در آن کار می‌کند. اما مدل‌هایی از ربات‌ها و برنامه‌های کاربردی وجود دارند که صرفاً برای استفاده در بخش‌های MedTech وجود دارند و این طیف وسیعی از محصولات و راه‌حل‌های با فناوری پیشرفته تا 30 سال گذشته به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از سیستم‌های کمکی مبتنی بر ربات تا کمکی. اجزاء. تکامل فناوری MedTech به این معنی است که امروزه، جدا از آن برنامه‌های کاربردی از پیش موجود که هنوز هم تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند، روبات‌ها و قطعات در حال تکمیل طیف گسترده‌ای از کاربردهای فناوری پزشکی هستند، مانند: جراحی حداقل تهاجمی، جراحی استخوان، غیره. برش استخوان تماسی و جراحی ارتوپدی، جراحی زیبایی مانند روش‌های کاشت مو، نظارت و مرتب‌سازی نمونه‌های خون و انجام آزمایش‌ها و آزمایش‌هایی که ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا محققین انسانی تکمیل شوند - اساساً یک فرآیند پیچیده یا توالی فرآیندها مستقل می‌شوند.

عصر رباتیک پزشکی تازه شروع شده است. ربات‌های حساس و مشارکتی، به‌ویژه، نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده رباتیک در پزشکی ایفا خواهند کرد و قبلاً خود را در چندین برنامه پیشرو ثابت کرده‌اند. «روبات دانشمند» مستقل را در نظر بگیرید. انجمن سلطنتی شیمی، مستقر در دانشگاه لیورپول، یک دانشمند روباتی متشکل از یک KMR (ربات متحرک KUKA) یک پلت فرم ناوبری انعطاف پذیر و مستقل مجهز به بازوی ربات حساس LBR iiwa ایجاد کرد. این دانشمند ربات در حفظ فرآیندهای حیاتی تحقیق و توسعه در زمانی که اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی مانع از کار توسعه‌دهندگان می‌شد، نقش اساسی داشت. توسعه ربات توسط این سازمان به عنوان "عصر دیجیتالی جدید برای علم" مورد استقبال قرار گرفته است، زیرا این ربات در طول قرنطینه به کار خود ادامه داد و مجموعه ای از آزمایش ها را بر روی رفتار سلول های خورشیدی انجام داد.

دکتر بنجامین برگر، یکی از توسعه دهندگان دانشگاه گفت که این ربات سرعت انجام تحقیقات را تغییر داده است. "این به راحتی می تواند از طریق هزاران نمونه عبور کند، بنابراین وقت من را برای تمرکز بر نوآوری و راه حل های جدید آزاد می کند."

بیمارستان دانشگاهی در آلبورگ دانمارک از سیستم ربات های آزمایشگاهی و جعبه های حمل و نقل هوشمند برای نظارت و مرتب سازی خودکار نمونه های خون استفاده می کند. روزانه بیش از 3000 نمونه خون به آزمایشگاه می رسد. آنها باید آزمایش و دسته بندی شوند - فرآیندی زمان بر و یکنواخت که تا کنون به صورت دستی انجام می شده است. برنامه انتخاب و مکان بار کاری را برای پرسنل بیمارستان کاهش می دهد و به آنها زمان می دهد تا در کارهای ارزشمند شرکت کنند.

Annebirthe Bo Hansen، رئیس بخش در بیمارستان دانشگاه آلبورگ توضیح می دهد: "ما می خواستیم این فرآیند را خودکار کنیم تا بار کارمندان خود را کاهش دهیم."

رباتیک در MedTech هرگز در مورد فرآیندهای غیرانسانی نبوده، بلکه در مورد بهبود کیفیت، ایمنی و دسترسی بوده است. تغییر جمعیتی جهانی که همیشه در حال تکامل است حکم می‌کند که خدمات موجود همچنان تحت فشار قرار خواهند گرفت.

پیشرفت های فعلی عالی هستند، اما استفاده از ربات syساقه کاملاً وابسته به پذیرش آن توسط پزشکان و بیماران است. این پزشک است که در نهایت تصمیم می گیرد که ربات چه کاری انجام دهد و چه کسی بر کل برنامه پزشکی کنترل دارد. پزشکان جوان، به ویژه، تمایل زیادی برای کار با چنین سیستم هایی نشان می دهند. با این حال، در مورد بیماران، کار آموزشی بیشتری لازم است. بنابراین، چالش امروز نیازمند یک انتقال ظریف و ترکیبی از سنت و مدرنیته است تا خیال کسانی که تازه به این کاربردهای مهیج دسترسی دارند، راحت شود.





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: